leifsjoqvist

2005-08-21
20:05:33

Fotbollens himmel 2

Vi vann Skona Cup.

Det är faktiskt riktigt roligt att vara med i alla den

glädje en cupseger genererar.

Många tycker liksom en anonym(vad annars) skrivare att

jag är en looser som håller på med ungdomsfotboll.

Jag bryr mig inte.

Det kontaktnät man får i en förening med 400 aktiva unga spelare

och alla dessa nätverk det för med sig gör

att mitt sociala kapital är ganska stort.

Om man nu skall resonera så.

Dessutom är det så att man genom fotbollen

kan förmedla åsikter om vad livet går ut på.

Samarbete och solidaritet.

Fotbollen i sig är också ett fält där den gamla

konflikten mellan förnuft och känsla har fått

sin syntes.

Bägge är lika nödvändiga.

Kommentar:
#1: WG

Gratulerar.

2005-08-22 @ 12:23:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: