leifsjoqvist

2005-08-15
15:50:02

Hund eller människa?

Jag har en hund.

Han är inte den smartaste av hundar,

men han lyssnar ibland och han är mycket snäll.

Jag har jobbat med människor med psykiska funktionshinder

som varit bra mycket tommare i huvudet än min hund.

Människor som inte klarat av att äta själv eller att ta hand

om sin avföring.

Om jag nu skulle vilja slå ihjäl min hund är det helt okey

enligt lagstiftningen.

Det är dock inte okey att slå ihjäl en människa som på "mänskligt

innehåll" är mycket tommare än min hund.

Tvärtom, jag skulle straffas hårdare för att jag dödade en värnlös.

Hur kan man försvara ett sådant system?

(i vissa länder är det så att jag kan straffas om jag slår ihjäl min hund

 beroende på om en människa tar illa vid sig av dödandet)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: