leifsjoqvist

2005-08-19
01:39:47

Hundskit

Jag har hund.

En engelsk springer spanniel.

En hund som är anpassad till fågeljakt.

Dock inte min.

Den är bara snäll.

När jag är ute med honom fascineras jag över detta med

skit.

Vi hundägare skall ju samla upp hundskiten i små svarta

påsar.

Det skiter jag i.

Jag låter honom skita fritt

Skulle någon påtala att jag skall ta reda på skiten säger jag:

-Det skall du skita i gubbjävel!

eller

-Skaffa dig ett liv käring!

Jag är ganska stor så hitintills har jag aldrig blivit tillsagd.

Men jag vet sådana som propsar på detta.

Då tycker jag att de skall gå ut och samla ihop kattskit, råttskit,

harskit, rådjurskit och alla annan skit djurriket förser oss med.

Sedan finns det de riktigt stora genierna.

Det är de som samlar upp skiten i sin svarta påse

och sedan slänger ifrån sig påsen med skit på gatan eller

i skogen.

Släpp skiten fri!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: