leifsjoqvist

2005-08-12
11:15:19

Varför fotbollstränare?

I veckan har jag haft fotbollsskola.

Ett 50-tal ungar i ålder 6-10 år har sparkat

och sprungit.

Ibland får jag frågan varför jag håller på med det här.

Varför lägga 20-40timmar i veckan på ideell verksamhet?

Jag har inget svar, snarare en motfråga:

varför lever man?

Jag träffar ofantligt massa människor och genom dem

blir mitt bibliotek av sociala berättelser stort.

Jag följer ett stort antal individer under hela deras

uppväxt och ser deras utveckling.

Jag deltar i matcher och cuper vilket är fotbollens storhet,

att spänningen finns oavsett om det är VM-final eller cupfinal

för 10-åringar.

Vad skulle jag gjort istället?

Vad skulle vara bättre eller mer utvecklande?

I nära tio år var jag politiskt aktiv utan att uppnå särskilt

mycket mer än att bli väldigt bra på möten och deras formalia.

Hus- och hem-onanin tilltalar mig inte heller.

Veckans bästa kommentar kom från lilla Stina 5år:

-Leif, är du varm?

-Nej,inte speciellt, varför undrar du?

-Du luktar väldigt mycket svett!

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: