leifsjoqvist

2005-08-07
00:39:37

Vem styr mina tankar?

Frågan om fri vilja har förföljt männiksan ända sedan den dagen

ett medvetande om jaget uppstod.

Frågan är dock hur det fria tänkandet och därmed den fria viljan uppstår

och framför allt hur och av vad denna vilja eller medvetande tar form.

Idag har jag surfat på och gått igenom ett tiotal dagstidningar, jag har kollat

på Tv och jag har lyssnat på radio.

Den stund idag som var bäst var cykelturen, löpningen och simningen i en

sval sjö.

I alla fall.

Utan att jag vill veta droppar informationen in:

-Jim Thorpe har en jättepenis för att forskare har funnit en korrelation

 mellan stora fötter och stor penis.

-Jennifer Aniston tänker fortfarande på Brad

-Holly Hunter är gravid och har tvillingar. Holly är 47år

-Carro är förbannad på Expressen för att de har kallat honom en skada

 (han verkar ju faktiskt vara ett j-a miffo)

-Stina har gått ner 27kilo och har kommit över sockersuget.

-Etiopien vann en trippel på damernas 10000m

-Om jag prenumerar på "Ljuva lantliv" får jag en fleecepläd värd 99:- på köpet

Got the picture.

När jag aktivt söker har jag hamnat på "Nattväktaren".

En hemsida för vänner av Ayn Rand, nyliberalernas guru.

Eller kollat DN essäavdelning.

Var inne på Glänta för att kolla vad göteborgs intellektuella onanister

håller på med.

Läste Stefan Jonsson.

Sålunda finns det ett val.

Gör man inget val blir man dum i huvudet.

Väljer man att välja det ytliga blir man ännu dummare i huvudet.

Väljer man det aktiva sökandet blir man snygg och får

en himla massa sex.

Kommentar:

Här är en liten duell om den fria viljan som jag tror att du kommer tyck är intresannt.

http://liberaldebatt.com/viewtopic.php?t=1093&start=0

2005-11-09 @ 17:09:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: