leifsjoqvist

2005-12-08
00:03:01

Mina fördomar
Jag är en upplyst man.
Men likt alla män har jag fördomar,
några få.

1.Kvinnor kan inte köra bil!
Jag har under 15år gjort en liten men dock
vetenskaplig undersökning av kvinnor och
deras körning i Tingstadstunneln.
För att det inte skall bli köer i denna tunneln måste man
tillämpa varvning.
Detta begriper inte kvinnor.
Nä, de tillämpar det totala könskriget när de kommer i en bil.
De stirrar likt en skygglappsklädd häst framåt och tar ingen
hänsyn till det runt omkring.
Under mitt liv som cyklist har jag blivit på körd tre gånger,
alla gånger är det kvinnor som suttit vid ratten.

2.Alla innebandyspelare och volleybollspelare är fjollor.
För några år sedan ville man bevisa att manlig homosexualitet
berodde på att man inte fick en hormondusch alldeles innan
förlossningen.
Men vi vet ju att alla manliga homosexuella inte ser ut som
fjolliga tanter,
men med volleybollspelare och innebandyspelare är det en
helt annan sak,
så undvik dessa handikapp genom att få en hormondusch
vid förlossning.

3.Serber är machokillar som efter 40 går i pension med
 dålig rygg. De är organiserade genom den polyesterklatchiga
  serbkavajen.

4.Värmlänningar är dumma i huvudet.
 Lyssna på dialekten! No more comments!

5.Portugisiska fotbollspelare har inte heller fått en hormondusch
   vid förlossningen.

Nu kan ju någon tycka att detta liknar "hate speach" och borde
åtalas.
Men jag talar bara om vad Gud vill att jag skall
tala om för stackarna i grupperna ovan.

Lösningen är alltså följande:
1.Kvinnor skall stanna hemma
2.Serber skall bära jeansjacka
3.Portugisiska fotbollspelare-skaffa skäggväxt.
4.Värmlänningar-sluta prata
5.Innebandyspelare/Volleybollspelare- tyvärr är detta biologiskt,
  finns alltså inget att göra.

Gud har en stor!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: