leifsjoqvist

2005-07-20
10:33:04

Plastpappa?

Jag hör ofta att man använder begreppet "plastpappa".

Hur har detta blivit möjligt?

Finns det en feministisk konspiration bakom?

Plast indikerar något som sluter tätt och inte släpper

igenom någonting överhuvudtaget, inte ens bakterier.

Plast kan ju också vara något oerhört glatt och ytligt.

Jag tycker att man skall ta kamp om orden.

Vinna ord med negativ klang.

Fitta exempelvis är ju något jag tänker på ständigt,

men som är svårt att säga då det missbrukats.

I norra Sverige står ju fitta för "våt ängsmark".

Det är ju mer behagligt att säga:Jag vill penetrera våt ängsmark.

Därför borde alla plastpappor ta kamp för att få ett nytt begrepp.

Förslagsvis papperspåsepappor.

Kommentar:
#1: Pzikotropos

Sjukt bra förslag. Jag är varken plast- eller papperspåsepappa, men jag känner för alla dom som måste stå ut med att leva under en bristfällig portalparoll. Upp till kamp, polyetenpatrar!

2005-07-20 @ 16:54:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: