leifsjoqvist

2005-11-29
23:35:08

Åke Gren gillar att sätta på djur?
Åke Gren blev friad.
Trots att han hävdat i en predikan att homosexuella
är som en cancersvulst ,
trots att han hävdat att homosexualitet leder till
att man knullar djur,
trots att han hävdat att homosexuella skapat och
sprider AIDS.

Domen försvaras med att Åke Gren inte yttrade
sina litanior i ett hatiskt sammanhang.

Hmmmm.........
Då kan jag alltså i skolklasser och på mina fotbollsträningar
hävda att Åke Gren tillhör kyrkan och alla kristna gillar
det
som katolska präster tycker om att göra med småpojkar.

Det är ju faktiskt så att den kristna lärans män är oftare inblandade
i pedofili än vad homosexuella är.

Eller kan jag hävda att Gren och hans Pingstpastorkompisar
är skyldiga till att Ebolaviruset finns och kan spridas.

Hur skall man kunna hävda att det är hets mot folkgrupp
om det sker i en predikan i en kyrka eller moske?
Det är ju kärlekens boningar.............

Om man nu dömer muslimer för hets mot folkgrupp
därför att de läser ur Koranen om att judarna är ett vidirigt folk
eller citerar  Korinterbrevet så lär vi hamna i en riktig
soppa.

Jag tycker det är bra att Gren frias.
Yttrandefriheten tjänar alla i slutändan,
inskränkningar i densamma
tjänar bara makten.

Om man i lugn och ro hade låtit Gren bli intervjuad
i radio, som i måndagens Studio Ett, så hade snart
alla insett vilken dåre han är. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: