leifsjoqvist

2005-11-06
20:13:07

En alldeles vanlig dag 4
Trots intensiv manlig förkylning ( för att kvinnor skall förstå är
det att jämföra med en sammanslagning av PMS, mjölkstockning
och förlossning)var jag ingår med på en turnering för
11-åriga flickor. En vacker kvinna jag känner har tagit
denna klass i Hjällbo och försöker göra handbollspelare
av dem.

Många kulturella axiom blottlades i första matchen:
1.Domaren kom fram till mig och inte till Irina som
   var bossen i sammanhanget
2.Han frågade om de hade slöjorna av religiösa skäl
   eller om de bara var en grej. Han frågade detta inför
   alla fyra matcherna.

Tjejerna vann en match och visade att idrott kan vara
allt det där som jag vill att den skall vara:
en fri arena där man förutsättningslöst kan prestera
utan att pengar eller ställning betyder ett skit.

Inatt hade jag frossa.
Förkylningen gick över i ett tillstånd som ingen kvinna hade överlevt.

Idag vann mina 9-åringar Crawford Cup.
Det är den sjätte cupen de deltar i.
Den sjätte de vinner.
I två av cuperna har våra lag mött varandra i final.
40 killar varav hälften är jättettalanger.
Det här kan bli hur bra som helst.

Trots min närmast döda tillstånd tränade jag sedan
P99 och P98. De hade betydligt mer energi än vad
jag hade.

Kom hem och hamnade på sofflocket och
såg filmen "Silver city" av John Sayles.
Det visade sig vara en fantastiskt bra film.
Det handlar om makt och korruption i en amerikansk
delstat.
Det handlar om mänsklig svaghet och försök att hitta
styrka.

Det slog mig att Sayles ju faktiskt är en av världens
främsta regissörer:
1.Lone star- Här finns också makt och korruption
2.Passion Fish-Här växlar Sayles och visar de stora
                             orättvisorna genom tre människor med helt
                             olika förutsättningar
3.Gränslandet
4.Matewan- Om en strejk i det amerikanska 20-talet. Strejken slogs
                      och massor av strejkande och deras familjer slaktades.

Kollar Real Madrid och Real Zaragoza.
Håller alltid på det lag real möte oavsett motstånd.
Dels för att real är ett äckligt "köpelag" dels för
att laget alltid varit en reinkarnation av fascism.
(laget var ju också ett skyltfönster för en av 1900-talets
 värsta fascister, nämnligen Franco)
Retar mig också på domaren som har
bakåtkammat och stylat hår.
Vilken jävla fjant!
Kommentar:
#1: Gissa det du...

Du är härlig du!! Vissa av dina kommentarer är helt underbara, och dina förkylning är säkert hemsk!! Vi som haft både PMS, mjölkstockning och varit med om förlossningar lider verkligen med dig...

2005-11-07 @ 00:00:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: