leifsjoqvist

2005-11-13
01:00:40

En alldeles vanlig dag 5
Vaknade 11.
Imorse fick jag hämta min mellanson på
Tillnyktringsenheten.
En god kvinna pratade länge med mig som
för att försäkra sig om att jag inte skulle slå
ihjäl någon.

Hon sa att inget hade hänt och polisen hade
inga anmärkningar men att min lille gosse
hade tagit några öl för mycket.

Vi åkte hem under stor tystnad.
Orkade inte höra massa löjliga bortför-
klaringar klockan 3.38

Min mor ringde igår och jag svarade surt vad
jag hade varit med om under natten.
Så jävla dumt!
Hon bad att få prata med min son.
Under samtalet ser jag hur min tidigare
så stukade son stiger upp som fågeln
Fenix och börjar att blända.

Min käre mor har nämnligen berättat i några
korta sekvenser vad jag gjorde som 17-åring.

Så moralen fick vänta, vi åt istället.

Senare satt jag och kollade lite på Playahead vad
huliganerna i Backa hade på gång.

Filip, en kille som är 15 år, är nästa storidiot
som med racerfart närmar sig undergången.
Han har lagt in flera artiklar  om saker som hänt
vilket han tar på sig skulden för( i hans lilla sjuka
värld:tar åt sig äran),
-misshandel av busschaufför , tillsammans med 4 andra.
-stöld av bil i polishusets garage
han har en bild på en av polisens MC med texten:
Knulla din mamma!
och slutligen en hundsymbol med en text som säger:
vi är många och ingen kan stoppa oss.
För polisen borde detta var en guldgruva för gossarna
lägger in bilder på sig själva så det
är bara att dokumentera.
Bara åsynen av dessa småskitar kan ju få den bäste
att gå i taket.

Men så dyker det upp killar jag har en relation till
och då blir tänket ett annat.

Detta gäller ju bägge sidor.

Ju längre ifrån varandra-ju mer hat och våld.

Det är ju detta som sker i Frankrike.
Unga desillusionerade män/pojkar utan relationer
slår sönder allt de ser.
Äldre människor i skyddade stadsdelar känner
inte igen, blir  rädda , hatar.........

De som kommer att drabbas hårdast av kravallerna
i Frankrike är de unga kvinnorna.
Kvinnorna är de som klara sig i skolan och som
lättare assimileras.
Kvinnorna vill hitta lösningar.

Männen skiter i allt.
De har förvandlats till trasproletariat.
Deras hat tjänar ingen annan än den
repressiva staten och möjligen det
repressiva islamitiska tänkandet.

Men detta är langare och glidare och pundare.
Ingen bra grund för att bli terrorist.

Marx teori om trasproletariatet är ju att
dessa tjänar det bestående,
det finns inget annat än egenvinning i
huvudet på en pundare eller kriminell.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: