leifsjoqvist

2005-10-01
13:14:08

I´m singing in the rain
Steg upp vid niotiden,
drack kaffe och läste Göteborgs Fria tidning.
Den börjar ta sig.
Har blivit ett lördagsbehov.

Ledare från Cruz Azul lipar för att det inte
fick pengar från Handslaget.
Skyller på rasism.
Småpittar som skyller på rasism i motgång
är i själva verket bränsle till offentlig rasism.

Tränar småkillar på en vattendränkt plan.
Regnet öser ned och
det blåser.

Lämnar hunden hos mitt ex.
Vi har delad vårdnad om en springer spanniel.
Min dotter säger att min 17-årige son har en tjej
på rummet som varit så full att hon spydde under
natten.

Jag gläds över att slippa tänka på huruvida jag
skulle tycka det var kul eller inte om min son
träffade andra killar.
Heterosexualitet är lugnast för en farsa.

Läser Stefan Jonssons essä över Agamben i dagens
DN.
En skarpsinning svensk skriver om en dito italienare.
Mycket läsvärt.

Tänkte mycket på film igår.
Är med i Brafilm och får 3 dvd att se på.
(Neil Postman gör en distinktion mellan "titta" och "se"
 Man "tittar" på TV mer "ser" på film.
 Poängen är att se är fokus, titta är flyktigt)
Jag ser filmerna skickar dem och får 3 nya i brevlådan.
Det är nog bra men samtidigt frustrerande.

Det finns film för alla sinnestillstånd men det
jag beställer kräver åtminstone en aning fokus.
Dock är jag ofta trött och halvsover mig igenom
filmerna bara för att det skall göras.

Synd.
Det är inte alltid bra med överflöd.

Färre filmer och större fokus-kvalite framför kvantitet
Kommentar:
#1: småland

Varför har du inte satt in en bild på dig, så att vi vet hur du ser ut?

2005-10-03 @ 14:42:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: