leifsjoqvist

2005-10-17
19:52:37

Inga bögar i fotbollen
I veckan program av FAktum på TV1 hade man
ett långt reportage om bögar och fotboll.

Av alla som deltog i programmet, hög  som låg,
hade aldrig någon träffat en bög inom fotbollen.

Jag har sysslat med fotboll i hela mitt liv och inte
heller jag har stött på någon som sagt sig vara bög,
ja det är så att jag aldrig ens "misstänkt" någon för
att vara bög.

Men å andra sidan,
var finns alla bögar?

Jag är en utåtriktad människa med många jobb och
stora kontaktytor men på rak arm vet jag bara att jag
stött på en bög i hela mitt liv.

Så jag har alltid undrat,
hur många bögar finns det egentligen?

Siffran 10% av befolkningen som ibland dyker upp tycker jag
verkar orimligt hög.

Men, i vilket fall, håller jag fullständigt med Glenn Hysen
som i programmet drog en lans för bögarnas rätt inom
fotbollen.

Hysen gjorde en Deng Xiopingare(det spelar ingen roll
om katten är vit eller svart bara den äter möss):
det spelar ingen roll om du är bög eller annat
så länge du kan spela boll.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: