leifsjoqvist

2005-10-26
22:47:13

Snacka om drev
Någon vill åt Bosse Ringholm.
Massor av politiker och officiella
personer har suttit i styrelser där man
betalat ut svarta pengar inom ideella organisationer.

I den förening jag sitter i styrelsen för
har vi valt att endast ha "vita" pengar.
När vi skall leta tränare har alla undantagslöst
ruskat lite på huvudet när vi förklarat
att deras arvode skall skattas.
Ja, det har t o m blivit konflikt när de tagit
den skattefria förmånen så för given att
det är först när pengarna skall betalas ut
som de begriper.

Så jag käner mig dubbel.
Jag gillar att man försöker att rensa i den
djungel av svarta pengar som finns inom
idrotten.
Mången spelare idag är betald av pengar som
man annars inte skulle röra i med tång.

Men samtidigt gillar jag inte drevet mot Ringholm.
Jag gillar inte heller drevet mot Enskede IK.
Det är en förening med stor bredd både på
herr- och damsidan.

Jag  tycker att det as som försett media med hemliga kontrakt
skulle steglas.
Här har vi en person som varit med och fifflat( hur kan han/hon annars
ha en kontrakt) och tjänat på detta, sedan
gör man en dubbel och får pengar av kvällspressen för
att hänga Bosse Ringholm.
Snaskigt!


Jag vill ha Bosse Ringholm som kung!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: