leifsjoqvist

2005-09-18
12:40:02

Barn gör inte som man säger
I den föreningen jag är med i, HBFC, finns det ledare
som hävdar att unga spelare inte vill spela med de
som är sämre.

Jag brukar då säga att detta är en projektion.
Föräldern har åsikten att sämre inte skall vara med.

För några veckor sedan när jag ville överföra en grupp
tjejer till hans lag nekade han.
Han hävdade att hans lag hadekommit så långt i
sin utveckling och att de nya skulle dra ner denna
nivå.
Hans tjejer är 7år. De som skulle komma till är 6 och 7.

Ungdomsledare får se mycket dumheter.

I veckan spelade mina 9-åringar match.
I paus kom det andra lagets ledare fram och
tog tag i en av mina spelare och klagade på att
denne hade slagits.
Jag hade inget sett. Spelarna hade inget sett. Domaren
hade inget sett. Jag frågade alla runtomkring.
Ingen hade sett vad ledaren sett.
Några minuter in på 2a halvlek börjar en mamma
i det andra laget gapa ock skrika hysteriskt.
Hon skriker att mitt lag filmar ( vi pratar fortfarande
P9) och vägrar lämna planen.

Vad gör den rättrådige tränaren från det andra laget?
Ingenting.

Så är det ofta i vuxenvärlden.
Man klagar på den som ligger och tiger still
när man själv kan få jobbigt.

Vidare verkar det vara som om när man passerar
en vissålder raderas ens egen ungdomstid.

Platon tycket att ungdomen var för slapp och
läste för lite och på den vägen är det.

Eller ta detta med alkohol.
Vi super som svin men blir upprörda
när någon under 18år är berusad.
Det är lågt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: