leifsjoqvist

2005-09-22
23:36:59

De sista idioterna, men gilla Zlatan
Jag älskar Zlatan.
Han står för det som gör fotbollen till konst.
De senaste veckorna har jag suttit och tittat
på Zlatans mål mot Ungern.

Hela matchen satt jag och sa:
Byt ut den jävla idioten!!

Så tar han emot bollen, tar ett par trippande steg
och smack smäller han upp den i nättaket.

Det var definitivt.
Det var ett knockoutslag.
Det var ett moment då tiden
stannade upp för en stunds reflexion.

Jag har tränat ungar i 15år.
Jag försöker att fostra dem till goda människor
och jävligt bra fotbollspelare.

Så vi tränar alltid med boll.
Ser ingen motsättning mellan individ och kollektiv.
Ser ingen motsättning mellan talang och målsättningar.

Zlatan är en produkt av en fantastisk talang och
en bra förening som kunde tygla detta inferno.

Fotbollen är bra på det.
Skit åt alla som tjafsar om att svenska u-tränare
tar död på talanger. Det är så korkat.

Skit åt alla som säger att Zlatan är osvensk.
Vad är att vara svensk?

Den som säger att Zlatan är osvensk är rasist.

De som säger att svensk fotboll tar död på talanger,
är alla de som aldrig skulle besudla sina fötter med
grus och göra en handling som tjänade andra.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: