leifsjoqvist

2005-09-28
11:08:24

Fotboll och regn
Igår cyklade jag från jobbet i Torslanda till Rambergsvallen.
Halvvägs började det att regna.
Jag hade inga regnkläder.

Första matchen för dagen var P98.
7-åriga grabbar bryr sig inte så mycket
om regn i vanliga fall,
men Kevin hade målat sitt hår
med grön akvarellfärg och var bekymrad.
Jag har sagt till dem att de inte får ha ceps
på när de spelar, men Kevin fick göra ett
undantag.

Jag var nu genomdränkt och började att skaka en aning.
P98 var duktiga och vann sin match med 7-3.

När killarna tillsammans med sina föräldrar
gick och satte sig i sina bilar och drog på
full värme stod jag på mitt på Rambergsvallen
och väntade på nästa lag.

Regnet började att avta.
Jag log.
Det var då det stora vemodet rullade in.
Himlen öppnade sig.

P96orna kom inspringande som ystra kalvar.
De tyckte att det var roligt med regn.

En farsa påpekade att en liten del på baksidan av
mina shorts fortfarande var torr.

Jag hade nu blivit ett med vätan.

9-åringarna sopade banan med Häcken.
6-2 och inget snack om saken.
Även då planen var närmast en sjö
försökte de att hela tiden rulla boll.

När alla tackat för matchen och alla satt sig
i sina bilar och dragit på värmen för fullt
satte jag mig på cykeln och trampade hem.
Det regnade fortfarande.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: