leifsjoqvist

2006-08-09
21:39:53

Den stora ensamheten
Kommer hem från träning.
Sätter på TVn.
Fascistoid kroppsexhibtionism som mäts
i sekunder och centimeter. Mår illa.

Känner mig ensam.
Känner mig gammal.

Fattar sympati för fri eutanasi.

Då ringer telefonen.
Glädje!
Jag är inte ensam i den stora kalla världen.

En intensiv röst stormar in i mitt öra:
-Hej. Är det Leif Sjöqvist på Markurellgatan 7
 jag pratar med?
-Jo..
-Hur är läget? Hur har du det med dina elräkningar?
 Jag har ett erbjudande du inte kan..........

Jag avbryter det lilla svinet.
Säger att han skall runka upp sig själv i brygga.
Säger att jag varje morgon hyllar den historiska
epoken då el,transporter och tele var monopol
i statlig regi.

Slänger på luren.
Det känns som hösten är i annalkande.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: