leifsjoqvist

2006-08-30
23:48:13

Dröm eller .....................

Somande på soffan efter en dag med
Idrottsklass på Brunnsboskolan och sedan
match i Kungälv med P10.

Jag la mig på soffan och nästan omgående sprang
jag på motorvägen.
Jag sprang efter en buss.
Jag kom hela tiden efter. Vid varje station kom jag
tillräckligt nära för att se att bussen var fylld av människor
som tycktes fyllda av glädje och kärlek.

Jag längtade dit.
Jag sprang allt snabbare.
Det kändes som bröst och lungor skulle
sprängas ur min kropp.
Men jag kom inte närmare.

Jag började ge upp. Saktade ned.
Då såg jag att bussen stannat.
Det såg ut som om den väntade.

Jag kom fram jämsides.
Jag tittade in.
Alla log mot mig.

Jag vände mig och gick tillbaka igen.

Jag tittade på Aktuellt och kände mig åter lurad
och desinformerad.
Jag satte på "Brunnen".

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: