leifsjoqvist

2006-08-27
19:23:05

En alldeles vanlig dag (4)
Vaknde 7.50 av att en mamma ringde från klubben
och sa att larmet gick för det vilda och frågade om
jag visste koden som skall uppges när man ringer
till Securitas för att återställa.
Gör man inte det får man betala 3000:-.

Jag kom inte ihåg koden.
Jag var inte vaken och hävdade min
totala okunskap om alla larm och dess
eventuella koder.

Min snart 16-åriga dotter och jag bråkade om
henens sena tider och hennes oförmåga att
ringa och tala om var hon befinner sig.
När jag med bestämd röst sa att hon skulle
låsas in om hon inte skärpte till sig och började
att meddela sig fick till svar att det bara fanns en
idiot som jag.

Det är den enda unika roll man har som tonårsförälder:
den ende men samtidigt största idioten i historien!

Jag vakande om vid 930.
Då hade telefonen ring fyra gånger.

Jag cyklade ut till Hovgården för att titta
på hur det gick för mina lag i Hisingsbacka FC.
P10 vann i finalen mot Finlandia med 3-0.
Lag 2 blev 3:a efter seger med 5-0.
Lag 3 blev 5:a(förlorade på straffar mot lag 1)efter seger med 6-0.

Fick skjuts hem då himlen öppnat sig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: