leifsjoqvist

2006-08-08
12:44:25

Folkrörelsernas sotdöd
Hyresgästföreningen är en gammal hederlig
kamporganisation som sedan några decennier
tillbaka slåss för sin existens.

Allt färre blir medlemmar.
De som är medlemmar har varit med sedan
Ådalen -31.
De som sitter i styrelserna släpper inte gärna
fram fler till köttgrytorna.
De är glada över att frottera sig med kapitalägarna
och kapitalförvaltare.

I det område som jag bor finns det en kraftig
överrepresentation av blattar.
I folkmun kallas området för "lilla packistan"
och annat som inte ens jag kan skriva.

Men jag trivs med blattarna , däremot har jag
svårt för allt white trash i området. Någonting
måste ha klickat i den evolutionära processen.

I vilket fall hyresområdet skall vara ett av Europas
största. Så här finns tre lokala styrelser inom
Hyresgästföreningen.
Norra,Västra och Södra.

Sammanlagt 24 personer.
Av dem är 20 renodlat svenskt etniskt.
Vi har två ungrare som kom hit efter den
sovjetiska invasionen -56 och slutligen ett
par där hon är svenska och han serbisk.

Jag skulle tippa på att dessa styrelseledamöter
represenaterar 5% av alla boende i området.

En bild av den svenska demokratin?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: