leifsjoqvist

2006-08-19
02:27:40

Val 2006 (1)
Det är val i september.
Jag tänker som vanligt att rösta blankt.
Tidigare år har jag tyckt att det varit
principiellt viktigt att rösta, att värna den
representativa demokratin.

Något år har jag röstat på Kpml(r) för att
få in lite skit i systemet.

Jag röstade mot Eu och mot EMU.
Jag röstade för Linje 3.
Jag hade liksom majoriteten röstat för
vänsterttrafik (82,9% röstade mot högertrafik)
om jag levt 1955.

Val har aldrig varit viktiga i mitt liv.
Det är de inte heller i ett större perspektiv.

Men vi amerikaniseras.

I dagens lilla TV-debatt fick anställda på
korvbrödsfabriken ge betyg åt Persson och
Reinfeld.
Det kunde likna gärna handla om SM i schlager.

Innehållet är ointressant.
Det är hur du säger det som räknas.

Jag skulle vilja ha en rejäl debatt om varför
Sveriges näringsliv trots en extrem högkonjunktur
med enorma vinster inte skapar ett enda extrajobb.

Det är ju ett tydligt tecken på att det inte handlar om
skatter, vilket ju alla vet.

Jag skulle också vilja ha en debatt om de växande
klasskillnaderna och den ökande andelen riktigt och
girigt rika. Fördelning?

Jag vill också ha tilbaka Sveriges nationella oberoende.
Den horpolitik som bedrivs idag påminner om hur Sverige
agerade under Andra Världskriget.
Vi stöder USA i alla deras imperialistiska strävanden.
Vi deltar t o m i kriget mot Afghanistan!
Vi ger i huvudsak vårt stöd till Israels apartheidpolitik
och deras aggresiva kolonialpolitik.

Renässans för Unden och Palme!

Men lite talat för en ideologisk debatt under valet.
Med Peter Jidhe i studion garanteras en tramrik
höst.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: