leifsjoqvist

2006-12-18
16:10:47

Mannen utan fördomar
Idag var jag- som varje måndag- och simmade på
Valhalla med en av mina klienter ( det är ett problem detta
vad man skall säga om de som är inskrivna i Omsorgen-
klienter är för opersonligt , men "boende" som är det bästa
är för dåligt känt och skapar en känsla av oförståelse).

Det är en vana vi har haft i tio år nu.

Jag tycker att jag är en fördomsfri man och jag tycker inte
om generella utfästelser om nationaliteter eller folkgrupper.

Detta gäller för alla utan serber, eller för att vara mer distinkt,
alla serbiska män.
Det är något allvarligt fel på dem.
Idag när vi simmade på en av motionsbanorna så kastade sig en
fetlagd serb, med en behåring som skulle göra en gorilla avund-
sjuk, i badet och nästan dränkte en äldre kvinna.
Det tog han ingen notis om.
Sedan började han med den mest atavistiska form av crawl
jag någonsin sett. Han crawlade på bredden. Hur en sådan liten
man kan bli så stor är en gåta.
I vilket fall, alla han mötte måste flytta på sig för att inte
bli sönderslagna av hans vildsinta vevande.
När nästan alla tappat tålamodet över denna jubelidiot
och börjat prata om att detta måste vara den dummaste
mannen i historien, då blir det än värre.
Fanskapet började att simma fjäril!
Simma och simma....men nu tog han två banor i anspråk
och varje gång han kom upp till ytan vrålade han.
Vi gav upp och gick till lilla bassängen.

Det var som sagt inte första gången jag blivit terroriserad
av en serb på Valhalla.
Vad fattas dem?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: