leifsjoqvist

2006-01-26
12:41:00

Inge Andersson har rätt!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,768668,00.html

Inge Andersson har ställts ut i media som en grym man.
Jag har svårt att delta i det drevet.
Vad han kräver är att en kvinna som skrivit
på ett kontrakt för klubben och som är helt
avgörande för klubbens framgång fullföljer
detta kontrakt.

Li Fen är gravid och därför vill hon ta en paus.
Det är ett dåligt skäl.

Jag hävdar detta utifrån ett filosofiskt feministiskt
perspektiv.
Jag lutar mig mot Irish Marion Young och
då framför allt hennes bok "Att kasta tjejkast".



Hon hävdar där att grunden för allt levande

är graviditeten och födelsen.

Det skall inte betraktas som något sjukt utan snarare

som det friskaste som finns i våra samhällen.


Därför skall man följdaktligen fortsätta att leva och

handla som vanligt under graviditet.


Att "bara" vara gravid är ingen orsak till att se

sig själv som sjuk.


Därför har Inge rätt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: