leifsjoqvist

2006-01-05
20:13:58

V-partiet, vänsterns stora förmåga till självmål....
Ända sedan min politiska nyfikenhet väcktes
har jag konfunderats av vänsterns oförmåga
att se det stora.
Vänster fastnar alltid i detaljer.

När jag var med i KU(VPK nuvarande Vpartiets ungdomsförbund)
på 70-talet lyckades jag först reta gallfeber på
avdelningen med ett citat från Demokratisk Allians(ultrahöger)
som jag trodde var från Lenin:
-Om det finns 1 oskyldig bland 100 är det bättre att avrätta
 alla än att låta en skyldig gå fri.
Något senare frågade jag varför vi inte var med i Clarte
(Clarte bildades på 20-talet för att vara ett forum för att bygga
en enad vänster).Vad jag inte visste var att Clarte blivit
studentförbund till SKP(som då var maoisterna, men som idag är
de gamla Moskvaentusiasterna).


Denna strävan efter renhet kombineras med en
barnslig egocentrism.
I inget parti kräver den enskilde att alla skall lyssna
såsom i det kollektivistiska vänsterpartiet.

Skulle man överföra V-partiet till fotbollens värld
skulle det bli så här:

Enaktare om V-partiet i fotbollsmiljö.


Miljö.
Omklädningsrum. 22 spelare. Tränare öppnar dörren
och stiger in i rummet.

Tränaren:Idag skall vi möta liberalerna. Det är ett lag i medgång
                 och vi måste samla våra krafter för att vinna över dem......

Harkling!!!!!!!!!!!!
Spelare 1: Jag vill inte spela mot liberalerna. Jag vill möta dom i laget
                   som kommer från stora orter. Jag är från Uddevalla och känner
                   mig diskriminerad. Därför föreslår jag en internmatch där mitt
                   lag vinner...........

Tränaren: Hmmmm....men vi skall spela mot liberalerna imorgon och vinner
                   vi inte den matchen åker vi ur och då får du inte spela alls.

Spelare 1 vänder sig mot väggen och slår med händerna för öronen.

Spelare2: Jag har spelat i det här laget i hela mitt liv och tycker att det var
                   bättre förr. På den gamal goa tiden sparkade man kötthuvuden
                  som han(Spelare 1)i röven.

Tränaren: Jaaaa, den gamla goa tiden.
                   Det var då jag boxade mot  Joe Louis.............

Det blir oroligt bland spelarna och alla börjar att prata i
munnen på  varandra. Till slut skriker alla.

Plötsligt bankar det på dörren.

Det blir tyst.

In stiger en man helt klädd i svart.

Mannen i svart: Jag måste tyvärr meddela att då ni inte kom in på planen i tid
                            har liberalerna vunnit på walk-over!

Det blir om möjligt ännu tystare i omklädningsrummet.
Så sätter det igång igen.

Alla skriker i munnen på varandra:
"Det var ditt fel"
"Leve historien"
"Leve Uddevalla och mig själv"

SLUT


http://www2.vansterpartiet.se/kongress2006/nyheter/detalj.asp?ID=21
http://www.riksdagsvanstern.org/kl/
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: