leifsjoqvist

2006-03-26
14:18:45

Brokeback Mountain
Jag har en inte så liten homofob inom mig.
Därför känner jag ett visst obehag inför att
se Brokeback Mountain

Vad är det man vill säga med denna
typ av film?

Det den säger till mig är fölande:
-Kärnfamiljen är ett enda långt lidande.
-Kärnfamiljen skapar inte värme och trygghet,
 huvuddelen av alla mord,misshandlar och våldtäkter
 (på kvinnor som barn) sker inom kärnfamiljen.

Varför då blir upprörd över att två cobojsare smetar
in varandra med rövsmör?

Är det inte något fantastiskt att människor faktikst kan
tycka om varandra under en hel livstid?

Är inte känslornas praktik det som skall räknas?
Varför denna rädsla för samma-kön-sex?
Djuren gör det, så biologin går inte att referera till!
Jag skulle tippa att alla som aktivt och hatiskt  arbetar
mot homosexualitet egentligen bekämpar en egen
sjuk sexualitet.
Homofoben är så störd över att han går och tänker på
att knulla djur och barn att han måste projicera sitt
äckel åt sig själv mot en redan utsatt grupp.
Homofoben är dessutom oftast psykotisk i o m
att han är religiös.
Den religiösa tänker ofta i dubbla led:
älska din nästa/ hata den homosexuelle




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: