leifsjoqvist

2006-03-21
23:09:04

Fantastisk TV-film
Ibland undrar jag hur man tänker när
man köper in film och serier.
Ibland undrar jag hur man resonerar
runt frihetsbegreppet när det gäller TV,
radio eller media i stort.

Kapitalägd media anses av någon outgrundlig anledning
för fri.
Familjen Bonnier som äger hälften av svensk media får idag
sällan kritik som en ohälsosamt stor ägare.
Familjer som äger i den storleken anses sällan
vara en fara för friheten.
Varför?

Fri TV, vad är det?
Det är ju omöjligt att titta på den skit som visas i våra
reklamfinansierade kanaler.
Amerikansk smörja i massor.

Man köper inte ens in bra amerikanska produktioner
utan ren skit.

Så kollar jag denna film:


En fantastisk film.
Vilka skådespelare:
Paul Newman, Phillip Seymour Hoffman, Ed Harris
Helen  Hunt, Aidan Quinn, Dennis Farina,  Joanne
Woodward etc etc
Det är långt och det är skitbra.
Det är långa sekvenser  med resonemang.
Det är vändningar som får oss att tvivla.

Här lyfts det USA fram som är långt borts från
de stora boulevarderna.
Staden Empire Falls är en död industristad och
de människor som är kvar försöker att leva nytt
men förföljs hela tiden av historien.

Det kunde vara en svensk gruvstad.
Eller en ort från textilbältet.

Det är så jävla bra.
Se den!
Kommentarer:
#1: Janne Bjernfeldt

Var såg du den? Hyrde du?

2006-03-23 @ 14:18:45
#2: Leif

Jag är med i Bra film. Hyr 3 dvd åt gången.
De har den.
Om du tänker på att bli medlem tänk då på att'jag får premie om jag anmäler dig :)

2006-03-23 @ 14:29:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: