leifsjoqvist

2006-11-17
21:59:19

En alldeles vanlig dag (5)
Vaknade vid 11 av att min son ringde och sa
till mig att kolla en krönika på laget.se och det
visade sig vara en av spelarna i ett lag som
kopierat en av mina bloggar på drillo.se- inget
ont i det, om det inte varit att han tagit bort s k
svåra ord och ersatt dem med "enkla" och vips
blev innehållet något annat.

Dock fick krönikören massor av beröm för "sin"
krönika.

Gick på promenad med mina hundar och stötte
på Amanda som är en schäfertik och detta gjorde
allt lugnare då mina hundar sprang röven av sig för
att få lukta tikrumpa.

Iväg till skolan.
Handslaget inställt för 7:orna. De goda eleverna har
bestämt sig för att knäcka Martin. Han tränar Backa
KH:s A-lag och är van att leda, men när det handlar
om denna typ av elever som bara visar ett totalt oin-
tresse krävs pedagogiska knep eller brutalpedagogik,
av vilket Martin har kvar att lära båda.

Jag hade idrottsklassen och det är ju betydligt lättare.
Inte så lätt som det borde vara. Eleverna har ju valt idrott.
Då borde motivationen vara högre än vad den är. Dock går
det utan större problem att genomföra 1,5 timma lektion.

När jag var klar kom några flickor från särklassen och en av
flickorna kom fram och sa hej och tog i hand. Hon skrattade
och tyckte antagligen att jag såg otroligt rolig ut. Ett av dessa
goda möten i livet som skapas för att människor kan och vill
ge utan förväntningar om återbäringar.


Cyklade ner till Valhalla för att simma och basta.
När jag stod i duschen blev det ett jävla liv vid kallbassängen.
När jag tittade dit stod ett gäng kurdiska killar och jävlades
med en badvakt. Jag gick dit och bad dem att lägga av och
att badvakten bara gjorde sitt jobb. En av de små jävlarna med
en nytillkommen snorbroms mopsade sig och jag kände faktiskt
för att nita honom. En vacker dag kommer något av dessa gäng att
syna mig och då kommer jag antagligen att åka på en jävla omgång.
Den gången var dock inte idag.

Träffade Sefket i bastun och det är alltid lika roligt att
prata med honom. En gång rektor vid högskola i Slovenien
men nu lärare för en förstaklass i Berggårdskolan. I början
hade han svårt att anpassa sin kunskap till en riktig pedagogisk
nivå men han har sadlat om och vad jag förstår blivit en riktigt bra
grundskolelärare.


Cyklade hem.
Stannade till vid Ånäsfältet och pratade med en gammal man.
Han var så gammal att han kunde berätta om ett 50-tal och ett
60-tal på planen med lag som Redbergslida Ik och Olskroken IF.
Numer är det Elisedal IS som har klubbhus vid plan.

Kom hem vid 19 och gjorde korvgryta med pasta.
La mig i soffan och kollade "Ray" en hygglig rulle om
Ray Charles liv. Förutsägbar och lite sockergullig , trots
otrohet och heroinmissbruk.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: