leifsjoqvist

2006-11-22
16:10:06

Falska anklagelser

Vaknade på måndag morgon och var ursinnig.
Anledningen var min som som hade kommit in
tidigare och väckt mig. Han var full och sluddrade.
Jag hoppade upp ur sängen och halvsprang till
hans rum för att skälla ut honom.
Döm av min förvåning när jag såg att där fanns ingen
son.
Ingen hade heller legat i sängen.
Jag hade drömt.

I vilket gjorde jag kaffe men jag fanns kvar i en trötthet
som om drömmen inte ville släppa greppet.

När jag skulle sätta på mig för att cykla till jobbet började
jag att leta efter min träningsoverall. Den svarta med klubb-
emblemet på. Jag hittade den gråa, men inte den svarta.
Åter började jag yla över min son.
"Alltid skall ha sno mina kläder", "Jävlars.jävlar..fan..".
Jag skulle SMSa . Jag skulle mejla. Jag skulle ringa.

Då det slog mig.
Den svarta overallen blev jag ju av med i Kroatien
för ett halvår sedan.

Jag läser i dagens DN om människor som blivit  oskyldigt
anklagade.
"Ingen rök utan eld", som skitstöveln Mats Härd  skrev häromdagen
i GP när han dömde ut Göteborgs Fotbollförbund utan
att ha en aning vad det var han fördömde.

När man kommer i läget att man "tror" att någon har stulit
eller gjort mindre god moralisk handling skall man alltid
söka personen i fråga för att kolla av.
Tyvärr är ju gängse metoden att man söker upp likasinnade
för att få gotta sig i skiten och addera ihop negationerna.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: