leifsjoqvist

2006-10-04
01:22:26

Gemenskap
Om jag skrålar med radikala vänner från
Chile, Irak eller Eritrea så finns det alltid
en målgrupp som ligger nära till hands
för ett gemensamt  förakt:
de homosexuella.

Om jag samtalar med strängt kristna eller
fundamentalistiska islamiter finns det all-
tid en målgrupp vi kan enas om att närmast
hata: de homosexuella.

Om jag samtalar med de främlingsfientliga
i allt från Sverigedemokraterna till rena naz-
ister finns det en målgrupp som väcker lite
större hat än blattarna: de homosexuella.

Om jag samtalar med kommunister finns
det alltid en grupp som mer än någon
annan drabbats av borgerlig degenerering:
de homosexuella.

Om man sitter på en liten trädgårdsfest
i ett radhusområde och dricker till lite
finns det en grupp som kvinnor och män
gemensamt kan tycka illa om när de slu-
tat baktala varandra:
de homosexuella.



Stilla undrar jag,
finns det någon grupp som har en så
samlad hotbild emot sig
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: