leifsjoqvist

2006-10-14
11:30:19

Göran Skytte- igen
Det är något med Göran Skytte som aldrig sluta
att fascinera.
En sak är att han är en av många som i sin ungdom
är radikal men med åren blir alltmer konservativ.

Men få tvärvänder som Göran.

Alltså:

-Göran är med i Hoola Bandoola band, vilket är hela
 vänstersveriges hsuband. Han spelar maracas.

-Göran är maoist

-Göran skriver "Porrens profitörer"

-Göran skriver "De rika och deras skatter"

-Göran blir journalist och skriver på ETC och Fib/K

-Skriver reportageböcker med Guillou.

-Avslöjar  Ove Rainer och är Journalsiten

-Gör "Rekordmagazinet" med Guillou och Hagström.

-Göran skriver "Det kungliga svenska slaveriet" . Min egen lilla favorit!

Sedan händer något.
I Görans fall blir det nästan övertydligt.
Den store starke mannen går in i väggen.
Får psykiatrisk vård och kommer ut som en ny människa.
Kristen , sionist och närmast gammalkonservativ..

Dagens ledare 2006 14 oktober i Svenska Dagbladet:

"För den händelse den röd-gröna röran skulle vinna valet ytterligare
 en gång, hade jag förberett en kolumn med arbetsnamnet "Ut ur Sverige- i tid"."
Detta blir ju närmast komiskt om man jämför med vad han
skrev om i "De rika och deras skatter".

Han jämför Borelius,Chilos och Billström olagligheter med Nuder
och Orbacks klumpiga uttalanden om "köttberg" och "hästar"-
sila mygg och svälja kameler, Göran.......

"Som liten enmansföretagare är jag kolossalt nyfiken på
 vad Maud Olofsson kommer att göra."
Där är jag inte nyfiken-bara rädd.

och han kräver hjälp av staten:
"...-så att det blir slut på det samhälle där folk tvingas att arbeta svart
 ,där människor blir utbrända av att ständigt vara splittrade, där jag får
 möjlighet att anställa personal att sköta sådant som jag själv inte hin-
ner med."
Klasssamhället skall skattesubventioneras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slutet på kolumnen närmar sig Göran Gud:
"Nu kan det istället bli de många stegens väg mot frihet
 och mera välstånd, inte för några, utan för alla.Så
 Länge leve det nya. Och måtte Gud skydda oss från fler
 skandaler. Amen."

Ja.Amen. Jag får samma känsla av Göran som när jag ser
slutet på "Gökboet" och McMurphy rullas in efter den slugiltiga
behandlingen........

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: