leifsjoqvist

2006-10-27
18:34:34

Slutet är nära
Kommer hem efter en dag med fotbollsklass
och sedan träning med 10-åringar.
Ganska trevlig sysselsättning då de flesta
är entusiastiska över vad de gör.

Men tröttsamt.
Stå ute i kraftigt blåst och begynnade höstkyla
gör att tröttheten slår till när jag kommer in i
värmen. En behaglig trötthet dock.

Jag möts av hundarna som alltid är som de inte
sett en människa de senaste hundra åren.
Glädje,glädje......


Så tar jag upp en broschyr från golvet och ser direkt
att det är från mina gamla vänner i Jehovas vittnen.
Jag har alltid respekterat dem för deras mod att våga
möta människor i deras hem och i 999 fall av tusen
få en dörr i ansiktet.
Deras övertygelse är ju ett enstort skämt, men det är en
annan sak.

Denna broschyr vill nu få mig att ta avstånd från de falska
religionerna.
Falska religioner är de som strider och dödar i Guds namn.
"Älska era fiender" säger Jehovas vittnen.



Dert låter ju humant och gott.
Dock ändras det när man i nästa kapitel skall veta att om
man är syndare så dör även själen. Till skillnad från annat
gudabjäfs där man brukar få en chans till förlåtelse.
Religionen är ju inte glasklar när det gäller döden.
Ibland verkar det skittråkigt, ibland verkar det skithäftigt som
att få knulla en massa unga oskulder.

Men när vi kommer till sexualiteten då tar all kärlek slut.
Då har vi bara det rena hatet kvar:
"Varje träd som inte frambringa fin frukt blir nerhugget och
kastat i elden ( Matteus 7:19)".

Jehovas vittnen är ju själva sinnebilden för den andliga
schizofrenin. Älska-Hata!



Det är högst märkligt att man kan prata så mycket om
kärlek och hata så mycket och så många!

Sålunda skall du älska din broder....... såvida inte:
-han är ateist
-han är annat än trogen heterosexuell med familj
-han tror att själen lever vidare i alla lägen

Kort sagt kärleken räcker till några promille av jordens befolkning
alltså ungefär de som kommer att överleva syndafloden och som
får plats i den store Gudens paradis.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: