leifsjoqvist

2006-09-02
16:37:35

Könsapartheid i trafiken

Kvinnor kan fanimej inte köra bil!
Idag inträffade åter ett tillbud när
jag kom cyklande på cykelbana och
en stor Van kom inseglande med
klar sikt. Bilen skall lämna företräde.
Gjorde den det?
I helvete! Kärringhelvetet såg mig inte ens!
Men hon hörde mitt vrål.

Under de senaste åren har jag blivit påkörd ett antal
gånger och varit med om ett antal tillbud vid kors-
ningar.
i 90% av fallen har det varit kvinnor som kört.
I de få återstående fallen senila gubbar med hat.

Mitt förslag är att kvinnor inte får framföra
fordon utan handledare och att man när
man passerar 60 år bara får körkortet ett
år i taget.


F ö borde privatbilismen överhuvudtaget förbjudas

och  de enda undantagen för att ha bil skulle vara
människor  med funktionshinder.

Alla andra skulle cykla eller åka kollektivt.

Vi skulle få ett friskare samhälle.
Istället för Sjukvårdspartiet skulle vi få Cykelpartiet.
Istället för Folkpartiet skulle vi få Busspartiet.

Å lycka åt alla!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: