leifsjoqvist

2006-09-15
19:50:13

Skit i att rösta......
Nu har jag definitivt bestämt mig.
Jag tänker inte rösta.

Huvudanledningen är naturligtvis att det
inte finns någon större skillnad mellan
de två politiska blocken.

Rösta på den ene eller den andra korruptionen
kan kvitta mig lika.

Titta på det stolta Arbetarpartiet. Deras ordförande
bygger en herrgård för 20 miljoner och till grannar
får han folk som inte tillhör de förhatliga populasen.

Jag spyr snart över skattedebatten.
Falska och giriga överklasshjon som använder den
fattige för att motivera skattesänkningar som endast
är till för att göra redan rika ännu rikare.

Vi har skattesänkt i 20 år. Resultat:
-Större klassskillnader än någonsin
-Ständigt ökande arbetslöshet
-Ökat utanförskap
-Militära operationer i imperialismens tjänst

Bäst är deras jävla ältande om arvsskatten.
En liberal anser ju att individen skall bygga sitt liv.
Men liberaler idag kämpar för att rikedom skall
ärvas och skillnaderna skall vara så stora som
möjligt redan från början.

En 100% arvsskatt hade definitivt fått mig till valurnan!

Överhuvudtaget när man lyssnar på Arbetarpartiet
så hör man att det är så synd om dem. Systemen
i riksdagen, eller statliga jobb, eller Bryssel full-
komligt kräver att de skall ta emot massor av pengar.
De vill inte egentligen, men.........
Den ende rakryggade i frågan är Miljöpartisten  Gustav
Fridolin som avstod stålar från Bryssel.
Han visade att det faktiskt gick.
En av alla dessa tusen.

Sålunda har den politiska klassen inget med min verklighet
att göra.
Valet är deras. Inte mitt.

Anledningen till att de vill att jag skall rösta är att om
tillräckligt många pissar i valurnorna kommer det att
lukta om eländet. Det vill man inte. Därför pyttsar man
nu ut miljoner till kampanjer för att få populasen att
rösta. Dessutom får man några partifunktionärer i
verksamhet med lön.

Skit i att rösta!
Pissa i valurnorna!

Läs andra röstvägrare:
Jan Myrdal

Bengt Pojhanen
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: