leifsjoqvist

2006-09-13
11:14:06

Val 2006(16)
Jag hade tänkt rösta blankt.
Jag har ändrat mig.
Jag skiter blankt i valet.

Valet förändrar inte ett skit.
Om man ändå vill rösta:
-Varför är makten så ivrig på att få alla att rösta?
-Varför satsar man massor av pengar på att få valboskapen till båsen?

Om man nu ändå tänker sig rösta.....på vad?
Är partierna och deras företrädare likt dem de
säger sig företräda?

1.Arbetarpartiets ledare, de svagas beskyddare, var vill han bo?
2.Junilistan, de svagas beskyddare, han är som folk mest
3.FI, en ledare som super och begår skattebrott, vanlig kvinna......
4.Brottslingar är vi allihopa
5.De svagas beskyddare
6.Politiker med självinsikt

7.Leva som man lär

Så låt dig inte luras.
Luta dig tillbaka på söndag och
kolla någon av de intressanta
matcherna på någon av de många
TV-kanalerna. Det är ju faktikst så
det egentligen är tänkt att vi med-
borgare skall agera.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: