leifsjoqvist

2006-09-05
14:25:52

Val 2006(8)
Jag kommer att rösta blankt den 17 september.

Orsaken är följande:

Jag anser att det är varje medborgares plikt att
delta efter förmåga i den offentliga debatten och
att i de val ,som folket genom historien gett sina
liv i kamp för, måste man delta.

Men man kan aldrig tvingas att välja mellan vad
man tycker är uteslutande dåliga alternativ.
Valet att inte rösta på något alternativ visar att man
är för allmänna val, men emot de som anser sig
representera folket.

Det är ett pest och kolera val.

Överheten är väl represenaterad.
Vi börjar alltmer få en amerikansk modell.
Där överhetens medlemmar styr hela organisationen
och valet handlar snarare om vilken person som skall
styra och mindre om ideologi eller det nynazistiska
begrepp som fler använder sig av -"värdegrund"

Jag skulle önska en separering mellan socialdemokrati
och folkrörelsens Sverige.
Jag vill ha livaktiga fackföreningar som möter den nya tiden
med starkare sammanhållning neråt och mer spottande
uppåt.
Folkrörelserna måset förnyas. Titta på hyresgästföreningen!
Bara blattar bor i hyresrätt. Bara svennar sitter i föreningen
och styr.

ETCs valmanifest är bra.
Men det kommer inte att genomföras av SAP eller ens av V.
SAP har egentligen bara en trosartikel-makt.
Det är ett pragmatiskt maktparti.

Idag är det mer lämpligt att gynna de rika för
att få behålla makten och då gör SAP just det.

Förhoppningsvis skulle Alliansens oförblommerade
kärlek till Kapitalet visa den tveksamme att alternativet
för den medellöse inte är en samling personer ur över-
klassen utan organisation och kamp av underklassen.

Kommentar:
#1: Janne Bjernfeldt

Jag delar din syn på att man måste överväga sitt val. Dock menar jag att det är fel att rösta blankt eftersom blankrösterna inte redovisas. De räknas som ogiltiga röster och buntas därmed ihop med röster på Kalle Anka och John Blund.
Därför måste man - TYVÄRR - välja sofflocket framför att rösta blankt. (såvida man inte väljer, av någon orsak, att rösta på ett parti, i något av valen).

2006-09-05 @ 14:40:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: