leifsjoqvist

2007-04-28
00:27:41

En alldeles vanlig dag 13

Vaknade 7.15 av att telefonen ringde.
Skolan behövde en idrottslärare.
Snabbt upp. En kaffe och två mackor.
Iväg. Fjärdeklass. Körde långrep hela tiden.
"Strömmen" fungerar alltid.
"Kvartetthopp" likaså.

Direkt efter kom en femteklass. Tog den inomhus.
Vi körde 4-bollars.
Fotboll, Basket,Doppboll och Innebandy.
Två stora grupper.
Kommando 2 mot två fotboll.
Nytt kommando 3 mot 3 Basket.
Etc etc

På rasten stack jag hem och vallade min hund.
Han åt mycket av vårgräset.
Inte mycket till blodhund.


Tillbaka till skolan.
Ny skola. Sjätteklass.
Inga nycklar. Inget material.
Träffar gympalärare. En bitch. Grinig värre.
Får efter mycket om och men låna en boll.
Bestämmer mig för att göra den roligaste lektionen
någonsin.
Bitchläraren som har någon slags inventering hör
hur eleverna gapar av uphetsning och skriker av skratt.
Samlar gruppen nära bitchen efter genomförd lektion och
frågar hur den varit.
Bästa någonsin. Hämnd!

På vägen till klubbhuset träffar jag mina söner och min dotter.
Kostnad: 1500kr.

Vid klubbhuset skall jag ha idrottsklass.
Det kommer sex ombytta och två som inte har kläder.
7 borta utan anmälan. Börjar tröttna på denna anarki.
Kör en lättare teknikuppvärmning och ägnar resten av tiden
åt poängmatcher. Halvtråkig lektion, dålig med viljan idag.

Efter lektion cyklar jag till jobbet.
Sticker iväg med en av klienterna och handlar.
Han stormtrivs och önskar alla på torget god helg.
Han frågar alla kvinnor om deras män håller på Blåvitt.
De flesta svarar jakande.
Resten av kvällen går enligt rutiner. inga problem.
Tittar lite på en film "Brute". Kass. Kass på det viset
som ofta nationella samproduktioner visar sig vara.
Klockan är 00.30 och jag skall sova jour.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: