leifsjoqvist

2007-04-13
18:13:43

Hundtricket
Jag har två hundjävlar.
Den ene knullar alla kuddar och täcken han ser
och den andre drägglar överallt.
Bägge fäller hår.
Det innebär att man alltid bär håriga och lätt
fuktiga kläder.

I vilket fall har jag dem oftast i koppel.
Det är lättast så.
Möter man rädda kärringar med pudlar så
skall de alltid skrika:
"Koppel- Hunden skall vara kopplad"!!!!!!!

Sent igår fick jag dock för mig att göra ett experiment.
Jag hade sett ett program på TV4+ om en hundpsykolog.
Allt handlar om att man visar vem som är ledare för flocken.
Min äldre hund har aldrig fattat det.
Han har en sak i livet som han är till för och det är att skydda
världen från sin husse. När barnen stod och sparkade på mig
när jag låg på golvet och bara tog emot kom fanskapet och bet-
mig!

Den yngre är blind och helt herrelös. Han bara springer och låtsas
att han kan se. Han springer in i stenar och träd men han bara fort-
sätter att skutta precis som om det var meningen att han skulle springa
in i saker.

I vilket fall beslöt jag mig för att lära dem kommandot:Fot!
Vilket alltås innebär att de skall gå bredvid mig och lyda mig
efter min gång.
Jag tog av kopplen och skulle säga fot.....det sa bara svisch.....!
Hundarna stack åt var sitt håll.
Den blinde utan riktning och den äldre efter en hare eller katt.


Det tog mig 30 minuter att få tillbaka dem. Den blinde hade fastnat
i törnen och blev skitförbannad när jag tog loss honom. Han menade
att han satt fast i törnen för att han ville det.
Den äldre kom lunkande tillbaka efter jakten och var djupt missnöjd
över att bli kopplad.

Funderar på agility- vore nog något för jag och hundjävlarna.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: