leifsjoqvist

2007-08-12
10:54:27

Din jävla Florence Nightingale.....
För 1 miljon år sedan när jag gjorde min värnplikt
i Östersund så ställde jag upp som representant
till värnpliktsriksdagen.
De flesta visste vem jag var och jag var ganska säk-
er på att bli vald. Valet skedde då min pluton hade
juluppehåll men jag såg ingen fara med det.

På en morgonsamling med hela regementet så
fick jag då min judaskyss. Vår major gick upp och
meddelade att de värnpliktiga inte skulle glömma
att rösta på 1141 Sjöqvist även om han inte var när-
varande.
Majoren var illa sedd och jag fick knappt några röster alls.
Guilt by association och en moderatjävel blev vald istället.

Tänker på det när jag läser en essä över Florence Night-
ingale i DN.


Den väna och självuppoffrande engelska medelklassdamen
visar sig vara något helt annat. En befrielseteolog!
Hon stormar mot familjen som hon anser är roten till det
onda. Hon solidariserar sig med underklassen och vill
mena att Gud är till för dem.

I höst kommer Åsa Moberg med Hon var ingen Florence
Nigtingale,
den skall jag läsa.
Aldrig mer skall jag håna underdåniga kvinnor med att
de är som Florence.
Kommentar:

Guilt by association...såååå ÄR livet ibland
;)

2007-08-13 @ 01:06:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: