leifsjoqvist

2007-08-23
15:18:15

En alldeles vanlig dag(17)
Steg upp tidigt imorse och satte på kaffet.
Hundarna lystrade direkt och trodde de
skulle få gå ut.
Mellansonen vaknade också. Han väger numer
lika mycket som jag, men jag är vackrare.
Sålunda stod det 234 kilo och väntade på kaffe.

Idag var första dagen för fotbollsklassen i Brunnsbo.
26 elever som får 3,5 timmar fotboll på schemat i
högstadiet.

Skall bli kul.
Jag mötte rektorn som var under stor stress.
Jag undrade över vad och hon berättade att
under natten hade en ruta slagits sönder och
en platt-TV stulits.
Jag undrade vad problemet var, men det sa jag inte.

Jag har lärt mig att det finns olika kriterier för stress.
Jag tillhör inte dem som höjer blodtrycket över inbrott.
Såvida det inte gäller cykelstölder. När jag senare gick
och handlade grytbitar ( skall göra gulasch)fick jag syn
på det lilla krypet som flyttade på min cykel i somras.
Han sprang för sitt liv .................
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: