leifsjoqvist

2007-08-25
18:49:23

Korkade kycklingmammor
Det finns ibland en förkärlek till att göra saker
värre än vad de är.
I torsdags var jag på föräldramöte och en av
fritidsledarna berättade då att han och hans
kollegor ofta befann sig i korridorerna och
pratade med eleverna.

Då var det en mamma som upprört begärde
ordet och berättade att hennes lilla gosse inte
hade fått spela biljard när han ville för att bordet
var upptaget av 9or.

Det var ingen som sa till henne att:
"Din lilla jävla fjolla. Välkommen till verkligheten.
Det finns dylika maktskikt för att grupper skall
kunna existera. Kom tillbaka om två år då din
grabb är 9a."

Istället daltades det kring detta icke-problem och
skolan sa att de skulle se över problemet. Då jag
har 4 timmar i skolan tyckte jag inte det var mitt
problem att läxa upp fjollan, men nära var det.


Varje mobbning är inte mobbning.
Det finns i rätt många fall personer som tar plats
ingen gett dem. Kan man inte lära sig att fungera
i grupp kan man bli utstsött. Det är att göra det all-
deles för enkelt för sig att bara födöma mobbing.
I princip alla deltar i någon form av mobbing.
Det handlar i huvudsak om definition och vem
som presenterar problemet.

Kommentar:
#1: Ola

Jävligt sant.

2007-08-26 @ 11:33:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: