leifsjoqvist

2007-12-06
23:59:58

Döda hundar
Sydkorea har en trevlig tradition.
De flår hundar och äter upp dem.
Idag efter att jag rastat mina hundar
riktigt länge var jag grymt pissenödig
och var tvungen att rusa in på dass när
vi kom tillbaka hem.

Vad händer då?
Jo, min lilla Shitzu rusar in i min sons
dubbelsäng och börjar knulla kuddar.
Han är fanimej inte klok.
Om man kopplade honom till en generator
skulle den energi han alstrar när han knullar
kuddar lysa upp hela Göteborg under julhelgen.

Det värsta var dock att han var blöt och smutsig
när han hoppade upp för sin herdestund. Sängen
såg ut som hämtad från Paschendale.
Jag bannade mig själv för att jag inte torkade av
honom innan jag släppte in honom. Jag nöjde
mig med att tänka att jag sparkade honom i magen.


Trött sliten och lite småförkyld tänkte jag ta en liten
middagslur. Jag kröp ner i min säng med en gnagande
känsla av att jag glömt något. Ganska snart visste jag.
Hund nummer två hade tagit sin tillflykt i min säng när
jag gapat över hund nummer 1. Hund nummer 2 har
ännu mer päls än hund nummer 1.
Min säng var pissesur.

Uppgiven la jag mig i soffan.
Tittade på två nya filmer om "Cracker" som jag fått från
Lovefilm. De var bra.

Hundarna lever fortfarande. Jag åt Chilli con carne och råris.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: