leifsjoqvist

2007-12-22
22:39:22

En julsaga
Det var en gång för länge sedan ett land
som styrdes av fåglar i ett torn. Människorna
slet från morgon till natt och deras arbete
gick till att göra tornet större och vackrare.

En dag satt tre av de styrande fåglarna Storken,
Wallen och Liffon och pratade. De tyckte att
människorna blivit lata och oregerliga och fund-
erade på hur man skulle kunna pressa dem ytter-
ligare.
"Tovnet växev föv långsaamt", sa Storken.


I en bur satt sorken Marie Express.
"Om jag får suga av er alla tre så kan jag skriva
 om hur lata människorna är och att de är anhängare
 av diktatur då de inte äter rutten köttfärs", sa Maria.

"Naaaaaa, du sugev föv dåligt", sa Storken.
"Vi skulle behöva fler negrer", sa Wallen.

Plötsligt blev alla tre skitnödiga och sket ordentligt.
Gråsparvarna Fredrik,Maud,Göran och Janne flög
in och lät sig väl smaka.

I en annan bur satt Kloakråttan Dagbladsmaria och
kvittrade: "Låt mig suga av er gossar, så kan jag skirva
om att alla människor är lata och stjäl".

"Naaa, du sugev icke, du bitev. Om du bitev av mitt ollon
 huv skall jag då kunna olla undevklassen...",sa Storken.

Nere på marken blev människorna allt tröttare på de
lata djuren som bara pratade och åt skit.
De la ner sina verktyg och sa att de inte ville arbeta
längre.

"Då lämnav vi landet", skrek Storken.

Det tyckte människorna var en utmärkt ide.
Så fåglarna flög iväg. Människorna slog ihjäl sorkar,
kloakråttor och gråsparvar och tog tornet i besittning.
Sedan den dagen levde människorna lyckliga till
tidens ände.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: