leifsjoqvist

2007-12-22
02:47:52

Skogspromenad
Jag var ute i skogen med mina hundar.
Plötsligt dök det upp en Rotweiler och något
annat stort emellan träden.
Terje min Springer Spaniel blev genast på sin
vakt och spände svansen.

Då dök ägaren till hundarna upp. En jävla sprätt.
Hundjävlarna löd honom direkt. Stora i kroppen
men i huvudet små jävla houseniggers.
Jag fick brottas med Terje som naturligtvis skulle
efter de båda konkurrenterna.
Terje är en field nigger. En okuvad. Han lyder bara
när han känner för det och det är fanimej inte ofta.

Till det kommer Rocky, en liten jävla tempelhund
som dessutom är blind. Han gillar inte invandrare
och han flyger på alla som kommer för snabbt på
och skall nosa eller klappa. Det kan vara 5-åriga
små flickor eller stora schäfrar. Han skiter i vilket.

Sålunda gick gubbjäveln iväg med båda sina hundar
i perfekt gång på var sida. Jag slet i Terje med ena
armen och lyfte Rocky med den andra.
En studie i anarki.

När jag såg mannen le log jag tillbaka och tänkte:
"Kom bara på lagom avstånd skall jag sparka upp
 gollorna i magen på dig och köra ner hundarna i
 halsen".

"God jul", ropade jag.

Jag fick inget svar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: