leifsjoqvist

2007-02-05
13:18:44

Döda bilister..............
Imorse när jag cyklade till jobbet klarade jag
mig med en hårsmån från att bli överkörd av
en kärring som stirrade på mig som vore jag
ett spöke. Hon hade naturligtvis ingen som
helst uppsikt åt sidorna.

Lite senare råkade jag ut för något liknande vid en rondell
med en kvinna som såg mig i ögonen och med
ett leende på läpparna sket i att ge mig det företräde
jag enligt gängse normer skall ha. Jag tvärnitade
och klarade mig.

Jag kände att jag ville döda kärringhelvetet.
Jag kände att jag ville döda alla idioter som
skaffar bil utan att kunna hantera detta mord-
verktyg.
Vi har vapenlicens, men vem som helst får köpa
bil. Det finns heller inga gränser för hur mentalt
handikappad du får vara för att få köra bil. Skulle
en sådan gräns införas skulle ju privatbilismen
förbjuda sig själv.

Den kvinnliga privatbilisten har egentligen bara två
problem: Hon ser inget och hon hör inget!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: