leifsjoqvist

2007-02-21
18:48:59

En alldeles vanlig dag (9)
Hör Lars Ohly säga i debatt med Mats Odell:

Hur kan det vara att öka demokratin när man säljer
ut ett stalig företag ( formellt styrt av svenska folket via valda
representanter)til börsen där
1% äger 70%!

När jag lämnar jobbet sitter min autistiske vän och sjunger
på en gammal slagdänga "Live is life".
Min autistiske vän har ändrat lite i texten och sjunger:
"Lifeless life,nananananananana"

Jag försökte att cykla hem. 6 grader kallt, ymnigt snöfall
och kraftig motvind gjorde att jag vände och ställde cykeln.
Min ryggsäck vägde ovanligt mycket. Jag förstod när jag kom
hem. En sluten plastpåse med gammal potatis , brocolli och
ett kilo gamla brytbönor var det som tyngt mig. Någon skall de
närmaste dagarna vara glad över att knäna fortfarande har rör-
lighet och flexibilite. Det kan förändras.

Genomtrött och genomfrusen såg en dramadokumnetär från BBC.
Hannibal. Intressant om hur Hannibal hade krossat  Romarriket om
han inte hade visat tolerans och gav Rom en möjlighet att kapitulera.
Detta vändes och han besegrades sent omsider.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: