leifsjoqvist

2007-02-13
23:25:33

Ett skivomslag och en dröm


16 år gammal köpte jag Relayer av Yes.
Första sidan är en enda låt.
Jag hade kommit hem från skolan. Jag satte på skivan.
Jag kollade på omslaget som alltid när det gäller Roger
Dean
finns massor av detaljer att försvinna i.
Jag somnade.
I drömmen hamnade jag i skivomslagets värld. Jag blev
varse om en jättelik orm och jag kände hur döden kom
ringlande emot mig. Jag kan ännu minnas dödsskräcken.

Jag vaknade och det tog några sekunder innan jag insåg
att det var en dröm. Jag hade bara sovit några minuter.
Det var då jag såg ormen som i det närmaste är kamofle-
rad på första sidans omslag.
Kommentar:

läs reportaget om en kvinna som prostituerat sig sedan hon var 16 år gammal i Sverige. Hon tjänar på några timmar 80 000kr och är mest med affärsmän. gå in på min blogg för att läsa vidare: www.annawintour.blogg.se

2007-02-13 @ 23:35:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: