leifsjoqvist

2007-07-11
13:22:02

En alldeles vanlig dag (15)
Igår lagade jag en middag bestående av
i huvudska bönor. Det var gott.
Men några timmar senare var min mage
i uppror. Jag fes oupphörlig den kvällen.

När jag gick och la mig hade massor av gas
samlats och jag la av en riktig brakare. Venti-
lationsfönstret var öppet. Tre våningar under
satt gårdens terrorgäng( ett dussin tonåringar).
Jag hörde en skarp röst:
"Va fan var det för smäll!"



När jag kom hem igår såg min sons cykel utanför.
Den är alldeles ny. Han hade inte justerat sadeln
och styret utan de satt på snedden och sadelhöjden
var dimensionerad för en dvärg.
Då vi är lika långa så justerade jag sakerna åt honom.

Lite senare den kvällen ringde jag honom och frågade
honom om han märkt något på cykeln.
Han svarade:
"Var det du? Va fan har du gjort? Den är ju görtrögtrampad nu".

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: