leifsjoqvist

2007-07-30
01:50:03

rasisten i mig
För några veckor sedan hotade några invandrargrabbar
i en bil min dotter och min sons  flickvän.
De hade stannat och frågat om inte flickorna kunde
suga av dem. När de fått svar på tal, bl a att de kunde
fråga sin morsa om den saken, så började de hota
och förfölja.

Modiga grabbar!

De följande dagarna mötte jag varje invandrarkille mellan
20 och 30 med en blick som var allt annat än rasintegrerande.

Så i förrgår.
Jag var ute med några polare och vi hade trevligt.
Vi fick damsällskap och skulle på småtimmarna
till Dubliners. Då kommer gossniggers från Somalia
och skall käcka sig. En av damerna frågar efter en cigarett.
Då börjar dumheterna om att det får "bara den som följer
mig och värmer min säng, höhö".

Jag har svårt för dessa fjantar.
Om jag slängt han i backen vilket jag övervägde en kort
stund så hade han lipat och börjat yla om rasism.
Dessa khattuggande kvinnorförtryckare är med Malcolm X
ord niggers.

Vad är problemet med att skriva detta?
För det första finns rasism i detta land.
Det finns en öppen som representeras av bl a Sverigedemokraterna.
Det finns en mera dold strukturell som innebär att om en somalier gör
ett fel kan man döma hela gruppen somalier.

Om jag mött en värmlänning och kallat honom för hembräntsosande
vargknullare så hade det stannat vid just denna individ, ingen hade
uppfattat det som jag hetsade mot alla värmlänningar.


Dock, det finns inte så få korkade somalier och det finns ett omfattande
kvinnorförtryck bland flera invandrargrupper mot just de kvinnor som likt
invandrarmännen befinner sig i undre maktordningar.

Så vari ligger det stors problemet i det jag skriver?

Jo, de somaliska keruberna var män som förtryckte kvinnor!
Varför måste jag driva fram deras somaliska ursprung?
Problemet är inte att de är från Somalia.
Problemet är att de är män!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: