leifsjoqvist

2007-06-21
19:28:41

Ändring av livsvana
Ibland när jag är ute och cyklar eller går kan min
irritation i ett möte med en människa får mig att
släppa iväg mindre nogräknade kommentarer.
Kanske en form av Tourettes syndrom.

Detta kan få till konsekvens att de uppstår lättare
och grövre konflikter. Dock aldrig handgemäng.

Kraftigt berusad
e människor kan jag kommentera:
"det skulle vara gott med en pilsner".

Igår när jag cyklade var det en kille framför där
hela kalsongen syntes, snacka om låg skärning
på jeansen. När jag berömde hans snygga byxor
log han förstående.


I förra veckan såg jag en av de vitaste kvinnor jag sett.
"Vart på Mallis eller......"
Hon var inte road.

Serber eller perser med liten hjärna och stort ego bru-
kar gå något spänt och med femton fjolliga guldkedjor
runt halsen. För några veckor sedan frågade jag en av dem
om han stela gång berodde på att pungen fastnat i rövhålet.
Jag fick ett finger.

Så idag cyklade jag förbi en man som skakade och hade
en mycket oregerlig gång.
"För lite pilsner...", sa jag när jag cyklade förbi.

Några meter senare förstod jag att mannen var nykter
och att han hade någon form av hjärnskada. Jag vände
och cyklade fram till honom och bad om ursäkt.
Han godtog den och förklarade att han fått en stroke.
Jag skämdes som en hund och bad om ursäkt en gång
till.

Min Tourettes syndrom är botad.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: