leifsjoqvist

2007-06-10
14:41:01

Den dumme......
Igår var jag på 50-årsfest.
De flesta på festen var i den åldern.
Jag förstod med all önskvärd tydlighet
att jag börjar bli gammal.

Jag såg mig själv i den Andre.

Min mellanson tycker fortfarande att
den historia jag berättade för honom
några månader sedan är bland det
roligaste han hört.

Den handlade om att jag för min första
lön åkte till Bokman på Kungsgatan och
handlade böcker för hela pengen.
Det var Dostojevski, Huxley, Kafka och
Lagerqvist.


Min mellanson tycker att detta är en synonym
för dårskap alternativt galet slösaktigt.

Igår på festen hittade han en 40-årigt asfalts-
läggar och berättade denna historia för honom.
Mannens replik på sonens berättelse var:
"E han bög eller..."

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: